Amb l’objectiu de reduir en la mesura del possible el temps d’espera en la gestió de les peticions de revisió de tancament, es tornen a establir els criteris per a l’acceptació d’una petició de tancament.
Les peticions de tancament de tots els tipus es registraran per ordre de recepció i s’atendran en funció de la data de registre. A la recepció de la petició, es realitzarà una revisió mínima per tal de verificar que l’entitat realment es troba en disposició de tancar (recordeu que teniu a la vostra disposició el següent document recordatori). La revisió mínima consistirà en la comprovació dels següents punts:
- Conceptes no pressupostaris 9XXXX saldats (IVA comptabilitzat).
- Factures gestionades a l’exercici 2024: monitor de factures telemàtiques buit i cap factura en estat inicial de registre (les factures s’han d’haver comptabilitzar com ADO o com OPA).
- Provisió d’insolvències introduïda en el programa. Si no sabeu com introduïr-la poseu-vos en contacte amb el nostre equip de suport prèviament a realitzar la petició de tancament.
Validats els punts anteriors, la petició de tancament serà acceptada, o en cas contrari se us n’informarà via correu electrònic. En cas que no compliu algun dels 3 punts mínims se us donarà un breu període de temps per resoldre-ho, passat aquest termini si no s’ha resolt o no hem rebut resposta es rebutjarà la petició de tancament.
El formulari de petició de tancament el trobareu al nostre portal web a l’apartat de Peticions – Formulari de petició de tancament.
El formulari preveu tres possibilitats de revisió:
1) Liquidació i tancament
2) Liquidació
3) Tancament
Liquidació i tancament: correspon a la revisió completa, i inclou la revisió de tots els mòduls del programa (comptabilitat, projectes, ORGT, GPA, Passius...). Aquesta petició implica la gravació de l’assentament de tancament i de l’assentament d’obertura de l’exercici següent. Us recomanem aquesta opció.
Liquidació: amb aquesta revisió es dóna compliment als requeriments per a la liquidació del pressupost, per tant, només es realitzarà una revisió de l’execució pressupostària de l’exercici i de totes aquelles dades necessàries per al càlcul del romanent de tresoreria i resultat pressupostari. Aquesta revisió pot incloure, en aquelles entitats que ho hagin sol·licitat, la revisió de l’ORGT i la revisió del mòdul de projectes. Una vegada finalitzada la revisió de liquidació, si amb posterioritat l’entitat vol realitzar el tancament comptable de l’exercici haurà de tornar a realitzar la petició de tancament i escollir l’opció “Tancament”.
Tancament: Aquesta revisió només es podrà sol·licitar si abans l’entitat ha sol·licitat la revisió de Liquidació i aquesta s’ha completat. Amb la revisió de tancament es realitzaran totes les comprovacions i revisions necessàries per poder realitzar l’assentament de tancament i en concret es revisaran els mòduls de passius i gestió patrimonial.
Les peticions de revisió de tancament es gestionaran per estricte ordre d’arribada. Un tècnic del nostre equip es posarà en contacte amb la persona de contacte de l’entitat que s’ha indicat a la petició de tancament per comunicar les incidències o mancances que es detectin.
Us recordem que és necessari que es gestionin totes les factures en estat incidència que ara mateix teniu a Sicalwin en l’exercici 2024 abans que finalitzi l’any. Si es soluciona la incidència més enllà del 31.12.2024, aquesta factura es descarregarà a l’exercici 2025.
També és requeriment necessari per procedir al tancament de l’exercici que gestioneu totes les factures que teniu en el Monitor d’Incorporació Telemàtica de Factures pendents de confirmació. Com ja hem comentat en ocasions anteriors, aquest monitor no es pot tractar com a magatzem de factures pendents de conformar.
Per altra banda, i per tal que les factures a partir del 1.1.2025 es descarreguin correctament en la seva data de recepció, és imprescindible que abans d’aquella data hagueu realitzat la Preparació del Nou Exercici, que es realitza des de l’exercici anterior. Consulteu aquest document si teniu dubtes de com fer-ho.
En compliment de la Disposició Addicional setena del Real Decreto-ley 8/2023, de 27 de diciembre, por el que se adoptan medidas para afrontar las consecuencias económicas y sociales derivadas de los conflictos en Ucrania y Oriente Próximo, así como para paliar los efectos de la sequía, l'Estat estableix també en l'exercici 2024, per les entitats amb imports pendents de reintegrar en aquest exercici, una dotació addicional de recursos per incrementar el Finançament de les Entitats Locals amb motiu dels saldos globals negatius de la liquidació definitiva de la Participació en Tributs de l'Estat 2020.
Publiquem document explicatiu per registrar aquesta dotació i la corresponent compensació dels reintegraments corresponents al 2024 de la liquidació negativa de la PIE 2020.
Avui s'ha publicat en el BOP l'actualització del Conveni ASGEL i el seu Protocol aprovats al Ple de Diputació de Barcelona el passat 28 de gener. Us adjuntem una nota informativa sobre les actuacions que es deriven d'aquesta aprovació.
Tot seguit un adjuntem un manual que recorda quines operacions comptables de despeses provinents de subvencions es poden incorporar a l'exercici següent i com heu de procedir en cas que necessiteu comptabilitzar la modificació de crèdit d'incorporació de romanents ABANS de tancar l'exercici, si disposeu del programa de Gestió de Subvencions.
És imprescindible seguir les instruccions indicades al manual per tal que no hi hagin incidències entre Sicalwin i Gestió de Subvencions.